• Orpheus Stephens
    : Independent Scholar
FULL TEXT

Abstract

This qualitative paper explores how having knowledge of English syntax can be beneficial to students studying in international university programs, where English is used as a medium of instruction. In addition, the benefits of English syntax knowledge for students who are part-time teachers studying in the same programs will be looked at. The evolution of syntax studies in education from its early historical significance, its later perceived insignificance in education, and its present status in education will be reviewed. The paper will then compare two groups: international students from English language education backgrounds and international students from non-English language education backgrounds. Finally the paper will discuss how knowing syntax can benefit both groups. Key terms: syntax, grammar, lexical category, sentence constituent, EFL, first language; Abbreviations: n. = noun, pron. = pronoun, v. = verb, det. = determiner, prep. = preposition, NP = noun phrase, VP: Pred. = verb phrase predicate, DO = direct object, OP = object of a preposition, PP = prepositional phrase, adj. = adjective, subj. = subject, adv. = adverb.


Keyword

EFL, First language, grammar, Lexical category, Sentencent, Syntax

บทคัดย่อ

บทความวิชาการเชิงคุณภาพชิ้นนี้สำรวจถึงความรู้ทางด้านวากยสัมพันธ์ภาษาอังกฤษว่ามีประโยชน์ต่อนักศึกษาที่ศึกษาในหลักสูตรนานาชาติที่ใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อกลางในการสอนได้อย่างไร นอกจากนี้ผู้ศึกษาได้ศึกษาถึงประโยชน์ของความรู้ด้านวากยสัมพันธ์ภาษาอังกฤษของนักศึกษานอกเวลาที่ประกอบอาชีพเป็นครูที่กำลังศึกษาในหลักสูตรนี้ด้วย ผู้ศึกษาได้ทบทวนวรรณกรรมที่เกี่ยวข้องกับวิวัฒนาการของการศึกษาด้านวากยสัมพันธ์ภาษาอังกฤษจากยุคสมัยเริ่มแรกที่มีการศึกษาด้านนี้ ยุคถดถอยของการศึกษาด้านวากยสัมพันธ์ภาษาอังกฤษในด้านการศึกษา และยุคปัจจุบันของการศึกษาด้านวากยสัมพันธ์ในด้านการศึกษา บทความวิชาการชิ้นนี้ทำขึ้นเพื่อเปรียบเทียบกลุ่มตัวอย่างสองกลุ่มคือกลุ่มที่หนึ่งนักศึกษาต่างชาติที่มีพื้นฐานการศึกษาทางด้านภาษาอังกฤษ และกลุ่มที่สองนักศึกษาต่างชาติที่ไม่มีพื้นฐานการศึกษาด้านภาษาอังกฤษ ท้ายที่สุดแล้วบทความชิ้นนี้ยังได้มีการอภิปรายถึงความรู้ทางด้านวากยสัมพันธ์ภาษาอังกฤษว่ามีประโยชน์ต่อนักศึกษาทั้งสองกลุ่มอย่างไร


คำสำคัญ

ไวยากรณ์ ไวยากรณ์หมวดศัพท์ หมวดประโยค EFL ภาษาแรก